Mami vs. teknik

Jag var en god dotter igår och gav min mor en digitalkamera i försenad födelsedagspresent. Den blev väl mottagen och inom blott en halvtimme hade hon redan lärt sig att fotografera, zooma, växla mellan foto -och bildvisningsläge samt föra över bilderna till datorn. Ett smärre underverk med tanke på att det tog henne fyra år att lära sig att manövrera videon ("det är bara två knappar att trycka på mamma, 'on' och 'play'") och lika lång tid att lära sig att skicka mail. Hon får regelbundet återkommande teknikkriser då hon ropar på mig med paniken lätt skönjbar i rösten.
- Isabelle! Isabelle! Du måste komma hit! TV:n fungerar inte! Jag kan inte sätta på den, inget händer när jag trycker på fjärrkontrollen!
- Men du håller ju fjärrkontrollen åt fel håll.
- Jaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0