Hundlåda

Min hund fyller 13 om ett par månader. Såhär på ålderns höst har han utvecklat ett par mindre egenheter, majoriteten av dem toalettrelaterade av någon anledning. Häromdagen smög han omkring i huset med olycklig uppsyn. Det var inte förrän jag hade släppt in honom på toaletten, efter idogt krafsande på toalettdörren från hans sida, och han låg där alldeles för själv i mörkret som han verkade mer tillfreds. Han tycks även ha utvecklat ett intressant förhållande till kattlådan.  Numera väcker han mig var och varannan morgon genom att tämligen högljutt och av okänd anledning sprätta ut kattsanden ur kattlådan, så den ligger fint utspridd över större delen av golvet. Sedan späd ålder lider han av intensiv åskfobi. I vanliga fall smyger han omkring hack i hälarna på en under åskväder, men under det senaste försvann han och återfanns senare liggandes i kattlådan, skakandes av skräck. Idag hittade jag dessutom i kattlådan något som påminde misstänkt mycket om hundlämningar. Ingen har ännu gjort några erkännanden men jag tror mig nog veta vem som bär skulden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0