Söndag

18:06
Lägenheten.
Ska ut ikväll. Första utekvällen tillbaka då alla studenter är tillbaka, trots att det är en dryg vecka kvar tills terminen börjar. Är inte alls inne i studentlivsstilen än så att gå ut på en söndag känns skitkonstigt. Annars är det helt normalt att gå ut på de mest aviga dagar under terminstid. Har under de senaste året t.ex. aldrig gått ut på en lördag och bara ett par gånger på fredagar. Tisdag och torsdag är populära studentkvällar här, men den allra största är onsdag då alla sportklubbar har sina socials. Varje klubb väljer ett maskeradtema och så går man ut, utstyrd enligt föreskriven klädkod. En onsdagkväll kan man exemeplvis möta diverse seriefigurer, superhjältar, djur av varierande art, prostituerade, präster, älvor och så vidare. Måste dock erkänna att jag inte har fallit för dt där med att klä ut mig, men så är jag inte med i någon sportklubb. Och jag är inte engelsk heller. Det är för övrigt inte bara under sports socials som de klär ut sig, utan det är en fullkomligt normal företeelse i England att klä ut sig när man går ut.

18:16
Det kanske är för att engelsmän är så fula som de gillar att klä ut sig? Nej, usch, hemsk tanke. Mycket elakt. Men sant.

18:19
Har druckit en flaska alkoläsk eller vad det kallas. Har nu gått över till Irish Meadow, mycket god och krämig likör (50 kronor flaskan från Tesco, som taget) som jag blandar med mjölk och dricker med god aptit innan varje kväll. Börjar kännas som det ska nu.
Ögonmake-up nästan helt klar!

20:09
Hår fixat. Smink fixat. Parfym påsprutad. Tänder borstade. Örhängen påhämgda. Så gott som påklädd. Min käre vän Anthony, som är en av de jag ska gå ut med ikväll, 45 min försenad. Föreslog först att vi skulle träffas 21-21:30, vilket enligt honom var "a late start", så det bestämdes att vi istället skulle ses 20:30-21. Han sms:ade dock just med beskedet att han inte kommer vara i stan förrän 21:15. SUCK! Har inte ens internet att fördriva tiden med tills det är dags att åka. Ska dricka sprit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0