Lördag

lör 10 okt 12:17
Vaknade upp idag och kände mig ganska under isen. Trött och hängig, snuvig och ont i halsen. Precis lagom tills Fresher's Week. Fresher's Week är den första veckan av läsåret. Man har inga föreläsningar eller något annat. Som förstaårsstudent har man möten med sitt department och med sitt college, registrerar sig hos polis och hälsovårdscentral, skriver in sig och så vidare. Som andra- och tredjeårselev har man på sin höjd ett möte med sin handledare (mitt är på onsdag). Det är en vecka i stort sett helt vigd åt sociala aktiviteter, att träffa andra studenter och anställda på universitetet, göra sig hemmastadd och bli kanonfull så många dagar som möjligt. Officiellt inleds Fresher's Week på mitt universitet på måndag, men eftersom jag, och de flesta jag känner, redan är i England så smygstartar jag Fresher's Week ikväll med fest hos en kille på min kurs och eventuall utgång efter det, vilket kan bli intressant eftersom det är galopplöp här i helgen vilket innebär att staden kommer fyllas av sisådär 30 000 törstiga kapplöpningsbesökare så snart löpen är slut för dagen. Imorgon eftermiddag ska jag se på när rugbylaget (inklusive min 20-årige toyboy) spelar mot ett annat universitet, för att sedan förhoppningsvis gå ut efter det. På måndag är det trerättersmiddag med The 21+ Association (förening för oss studenter som är över 21) med utgång efter det. På tisdag ska jag återhämta mig, för att på onsdag träffa min handledare och försöka förklara min något medelmåttiga insats förra terminen. Efter det tänker jag göra varje ansträngning för att gå ut på kvällen - på onsdagar är det studentkväll på Ziggy's och det är de bästa utekvällarna. På torsdag blir det bar crawl med The 21+ Association. På fredag ska jag ligga i sängen hela dagen och jämra mig. På lördag är det Fresher's Fair, då alla sportklubbar och föreningar sätter upp stånd, ger ut freebies och information till potentiella medlemmar (jag tänker bli medlem i The Riding Club, en ambition jag hade under hela förra läsåret men som aldrig blev av). På kvällen är det Access All Areas, då hela campus görs om till en stor klubb med barer och musik. Varje college får ett eget tema med antingen liveband eller DJ:s. På söndag lär återhämtning behövas. Precis som jag smygstartar Fresher's Week tänker jag även smygfortsätta under vecka 2 av terminen, med stort event på måndagen (är inte riktigt säker på vad det innebär men det verkade roligt) och psychology social (utekväll med psykologiföreningen) på fredagen. Men nu sitter jag här och är sjuk och det suger ofattbart mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0